7 Temmuz 2010 Çarşamba

Teoman dinliyorum gözlerim kapalı ...












Yılı hatılarmıyorum ama ortaokuldaydım işte ...
Dur bakalım bi google amcaya Teoman " N ekmek Nede Su" yu ne zaman çıkarmış ...
97 yazıymış ...

Dün gibi hatırımda ... Bizim jenerasyon için Teoman çok değişik adamdır ... Bazılarımız sevmez ! Sebebi eskiden çok sevmeleridir ... Bazılarımız Teomanla aynı ruh hallerini yaşadığından anlar onu ve hala sever ! Sebebi eskiden de çok sevmeleridir ... Teoman sevilir yani ...


Ama bende Teoman başkadır ... Ben hissederim Teoman yazar ... Yazar üzerine söyler ... Bende yaşarım ! Kendi dilimde cümlelerini en sevdiklerimdendir ...

Belki suyumuzun aynı kanaldan akmasıdır sebebi ... Bülent Ortaçgil çocuğu olmaktır belki ...

Ortaçgil içinde yukarıdaki tanımlama vardır ... Bazıları çok sever , bazıları az ama herkes sever ...
Ben - Ortaçgil ve Teoman arasında bu yüzden akan bişi vardır ... Onlar bana yaşatır bende onlar hissetsin diye frekansımı yayarım ! Ortaçgil var olanı sorgulayarak başladı hikayeye ... Teoman bu soruları şarkı diye dinleyerek büyüdü ve çelişki içinde yaşamanın tadıyla kavruldu ...

Tamda benim sıralar ...

Bende çelişikliğin sözlükteki karşılığıyım ...


Çok insan hala eleştirir Teoman dinlediğim için hala ; ama ben onları dinlemedikleri için eleştirmem ve bunu kavrayamazlar bile :) Hala söyledikleri Teoman popüler kültür bıdıbıdısı der ...

Tanrı'da bir popüler kültürdür ben buna bişey diyormuyumdur?


Teoman "Gökdelenlerden tükürürken dünyaya " , "Zaman bi türlü geçmezken yıllar hayatlar geçiyor derken" , "Rimelleri akan bi kadın diye İstanbulla sevişirken" ve uzatabiliceğim milyon tane yaşanmışlık- hissetmişlik ve sindirilmişlikle hayatı yaşarken ;

Yedikleri içtikleride onundur , bana his düşer ... Alan alır almayanda almaz ...

Dağ - dağdır ova da ova hatta tepe de tepe !


Tavsiye ederim ;
1 Puzzle , 1 şişe beyaz şarap ve sesseiz sakin bir İstanbul gecesinde kendi evinde en fazla iki kişi ile Teoman dinlemeyi ...

http://fizy.com/#s/1ago1j


Son albümünden olsun ... Yine bana gelsin ...


http://fizy.com/#s/1ajewn


Bu da ilk aşkım İstanbul'a gelsin !

PS: Ama bil aslında ben ii biriyim !



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder