28 Nisan 2014 Pazartesi

The Grand Wes Anderson !




Moonrise Kingdom , The Royal Tenenbaums , Fantastic Mr. Fox, Steve Zissou ,The Darjeeling Limited buraya kadar zaten kurmuş Grand Tahtını kalplerimizde Mr. Anderson !

Öncelikle film değil pasta !

Ama bu pasta +7 yaş / korku ve şiddet içeriyor ... içeriyor mu ? yani Williem Dafoe'nin içimize korku salması için ne muştaya ne de sivri vampir dişlere ihtiyacı vardı öyle değil mi ...

Çok anlatılacak birşey yok aslında ... Wes Anderson'un masterpiece'i deniyormuş ... sanırım burda alttan altta sistemik / masonik göndermeleri var ondan mı bilemedim şahsen bunu ama MUTLAK izlenmesi gereken bi film benim için sadece ... Çünkü Wes Anderson MUTLAK takip edilmesi gereken biri ... Yaşadığımız yüzyılın mekanik dokusundan bizi birkaç saatliğine duygulara - hislere bandırıp ,şekillendirip fırınından çıkarmaya çalışıyor çünkü ...

Geçenlerde Anderson'ın birlikte çok işe imza attığı Noah Baumbach 'ın The Squid and The Whale 'ini izledim ... evet bu adamlar böyle ... sakinler ... naifler ... derin psikolojik çocukluk temelli analizler yapıyorlar ... bu yüzden kendimizden şeyler buluyoruz hikayelerinde ... film isimleri ,kitap isimleri , şarkı isimleri  verdikleri filmler çekiyorlar ... tarihsel durumları belgeliyor , sanatın 7 koluna gönderme - önerme yapıolar ... onların korunması lazım ... günümüzde ortamlar dümdüz bol efektif süper kahramanlara kalmışken ...

Yannız diyaloglar çok hızlı geçtiğinden ve arka planların detay bolluğundan ayrıntı kaçırma olasılığı çok yüksek ... bu yüzden en az 3 kez izlenmesi gerekiyor ... 3 lemekten asla sıkılmayacak , bıkmayacaksınız ... zaten filmden çıkınca ya bi Tenenbaums'lardan başlayıp yine izlemek lazım filmlerini diosunuz ...

Elbette bende herkes gibi kullandığı filtrelerin , görselliğinin hastayım ancak bu film gerçek bir patisserie... tümüyle ölçülerek yapılmış ... işleyişi , oyunculukları , politik dokunuşları , sisteme göndermeleri , zerafeti , aile temasına hassiyeti ... müzikleri ...  Anderson her filminde yapmadan - kullanmadan - oynatmadan geçmediği şeyleri - kimseleri bu filminde de es geçmemiş ... yanılıyorsam düzeltin ama ilk defa bir filmine de Tilda eklemiş ...  evet yanılıyorum tabiii ... Moonrise Kingdom'da da vardı ...  bu arada filmlerin Tilda'lanması diye bişi var artık  ... o yüzden Jarmush'un yeni filmi ' Only Lovers Left Alive ' dan sonra Tilda'yı kraliçem ilan etmişliğim var

Film hem renkliliği hemde iç içe geçmiş zaman kurgusu ile sizi önce katman katman içine alıyor ... an - bi adım geri - bir adım daha geri ve 1932 ve aynı usül ile an'a dönerek sizi aldığı yere geri bırakıyor ...

MUTLAK İZLEYİN !

Aahh nasıl unuttum ... Gittiğinizde Gustave'ın ağzından bir melek tarifi dinleyin ... Agatha için yapıyor o tarifi ama ben onu köşeme not ettim ... en kısa zamanda sevgilime edeceğim o sözleri ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder